Throwback: powrót do PRL-u

Ogólne rozmowy o projekcie.
CognizantDoor
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2020, o 20:45
    Windows 8 Chrome

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: CognizantDoor »

Chyba myśle, że autor ma PIEKIELNIE mało czasu na dokończenie gry. Chyba albo ma pracę męki, albo ma studia czy coś... Niech ktoś inny zajmie się tą grą.

Awatar użytkownika
Maly
Administrator
Posty: 1088
Rejestracja: 30 lip 2010, o 14:28
Lokalizacja: Groß Born
    Windows 10 Chrome
Kontakt:

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Maly »

To nie jest takie proste. :)

CognizantDoor
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2020, o 20:45
    Windows 8 Chrome

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: CognizantDoor »

Szkoda.

Awatar użytkownika
Anarchy97
Administrator
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2010, o 20:19
Lokalizacja: PL
    Windows 10 Firefox
Kontakt:

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Anarchy97 »

mały update:

Obrazek
Po pierwsze - tak wygląda OFICJALNY Polonez 1500 do naszej gry ;) Autor modelu - nasz karol126p.
Po drugie, od ostatniego update'a największe zmiany są niestety niewidoczne, bo dotyczą modelu jazdy.
Po trzecie - AI zmądrzało, i kiedy trzeba, to nawet nauczyło się driftować ;) Oczywiście wszystko to pod rozgrywkę, żeby AI mogło się zachowywać w różny sposób względem gracza podczas docelowych misji.

No właśnie, misji. Jeśli ktoś ostatnio nie zaglądał do shoutboxa, to informuję, że mam pomysł na autorski "mission player", żeby technicznie ogarnąć sprawę trybu fabularnego, zacząłem pod tym kątem robić już powoli porządki w kodzie, do końca kwietnia mam w planie przynajmniej jakąś podstawową wersję takiego skryptu uruchomić.

Problemem pozostaje nadal wymyślenie jakiejś spójnej historyjki, która miałaby być fabułą gry, raczej kilku-kilkunastodniowej, bo misji docelowo pewnie będzie z kilkanaście, tak mi się na ten moment wydaje.

Z drobnych rzeczy - gra potrafi teraz sama generować tablice rejestracyjne, więc gracz będzie mógł mieć dowolny tekst na blachach - do 8 znaków. Wyglądają tak:

Obrazek

Pozdro!
Obrazek
Obrazek
Konto zablokowane przez administratora.

Awatar użytkownika
Żuber
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 mar 2019, o 13:53
    Windows 7 Chrome

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Żuber »

Graficznie wygląda spoko. Jakby zapełnić lokacje budynkami i zrobić sensowny level design no i może jakieś efekty w postprocessingu to będzie very good.
Co do historii to zastanowiłbym się nad nawiązaniem kontaktu z kimś kto na codzień pisze jakieś rzeczy. Niestety, mechaniki gier tego typu(nawet tych klasycznych gta) są dosyć ubogie i polegają na jeżdżeniu z miejsca do miejsca, jazdy na czas, zbierania po drodze jakiś rzeczy, uciekania przed pojazdami albo gonieniem pojazdów. Dopiero po ubraniu tego w spójną fabułę gra jest ciekawa, a moim zdaniem temat prl prosi się o jakąś dojrzałą historię z tematami politycznymi, trochę kryminałem, jakimiś nawiązaniami do faktycznych wydarzeń z PL i krajów sąsiednich. Fajny temat na grę tego typu, ktoś kto dobrze czuje się w tych realiach mógłby zrobić na prawdę dobrą robotę. Bo ciekawa historia to jedno, potrzebne są jeszcze ciekawe postaci, lokacje i napisanie zadań w taki sposób żeby nie były fedexowe albo prymitywne. Poza samą warstwą fabularną dosyć mocno uprościło by ci temat tworzenia mapy - wiedział byś co konkretnie trzeba modelować, jak właściwie powinno wyglądać to miasto itd. Możesz powysyłać jakieś ogłoszenia na forach z opowiadaniami albo poszukać ciekawych opowiadań(jest tego sporo w internecie) i odezwać się bezpośrednio do autora. Swego czasu pomagałem trochę przy pewnej modyfikacji do gothica i pamiętam że były osoby które pisały amatorsko ale ich questy i pomysły były świetne.

Awatar użytkownika
Anarchy97
Administrator
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2010, o 20:19
Lokalizacja: PL
    Windows 10 Firefox
Kontakt:

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Anarchy97 »

Dokładnie jest tak jak mówisz - te mechaniki które wymieniłeś (z lekkim rozwinięciem) pojawią się w trybie fabularnym. Dzięki za radę, spróbuję kogoś takiego znaleźć tą drogą.

Tymczasem modernizacja systemu cieni:
Obrazek

Ostatnio Maly w shoutboxie wywołał (znów) temat jakości cieni ;) Więc zrobiłem dosyć prostą rzecz, na którą nie wiem czemu nie wpadłem wcześniej:

Zrobiłem dwie shadowmapy, jedna dla cieni "bliskich" i druga dla cieni " dalekich".
Cienie padające w bliskiej okolicy kamery są teraz czterokrotnie wyższej jakości niż jeszcze wczoraj, natomiast dalsze mają 2x niższą rozdzielczość niż do tej pory, ale za to też 2x większy zasięg. Pomiędzy shadowmapami jest zrobione płynne przejście przez zastosowanie maski. Proste? Proste ;) Tylko czemu dopiero teraz...
Obrazek
Obrazek
Konto zablokowane przez administratora.

Awatar użytkownika
Vapordude
Użytkownik +
Posty: 98
Rejestracja: 16 maja 2016, o 17:49
Lokalizacja: Polska
    Windows 7 Firefox

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Vapordude »

Wszystko fajnie i dobrze wyszło ale trzeba coś ten licznik zmniejszyć bo za duży jest.
░░░░░▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄░░░░░
░░░░█░░░░░░░░░░░░░█░░░░
░░░█░░▄▄▄░░░░░▄▄▄░░█░░░
░░░█░░███░░▄░░███░░█░░░
░░░▄█░▄░░░▀▀▀░░░▄░█▄░░░
░░░█░░▀█▀█▀█▀█▀█▀░░█░░░
░░░░██▄▄▀▀▀▀▀▀▀▄▄██░░░░
░░░░░░░░▀▀▀▀▀▀▀░░░░░░░░

Awatar użytkownika
WarcelM097
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 16 sie 2019, o 13:05
Lokalizacja: Polska
    Windows 10 Firefox

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: WarcelM097 »

No tak. Zgadzam się z Karolem, bo ten licznik też wydaje mi się za duży. Ale całość wygląda jak realistyczna
~vmarcel_097

Awatar użytkownika
Maly
Administrator
Posty: 1088
Rejestracja: 30 lip 2010, o 14:28
Lokalizacja: Groß Born
    Windows 10 Chrome
Kontakt:

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Maly »

Anarchy97 pisze:
21 kwie 2020, o 11:18


Ostatnio Maly w shoutboxie wywołał (znów) temat jakości cieni ;) Więc zrobiłem dosyć prostą rzecz, na którą nie wiem czemu nie wpadłem wcześniej:
Widzę, że potrafię motywować. :D

Awatar użytkownika
Żuber
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 mar 2019, o 13:53
    Windows 7 Chrome

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Żuber »

Wygląda fajnie, w ogóle graficznie jest ok. Czepił bym się tylko drzew a konkretnie tego jak wyglądają gałęzie z lisciami. Powierzchnia jest cieniowana w nienaturalny sposób, powinny być całe matowe bo inaczej wyglądają jakby były zrobione z plexi :) W unity modyfikuje się to parametrami materiału, a jak to zrobić w blitzie to nie wiem :/
Obrazek
Obrazek
W ogóle myślę że powinieneś zrezygnować z ,,otwartego" świata i miasta na rzecz gry która się toczy po kilku mniejszych lokacjach. Jest w ciul profitów takiego podejścia, w ogóle moim zdaniem sensownych rozmiarów mapa i umiejscowienie na niej akcji gry jest w warunkach jednej osoby(bo zdaje się że sam robisz 90% rzeczy?) niewykonalne. Nawet cdp red w wiedzminie 2 mając na głowie napisanie nowego silnika nie porwali się od razu na sandboxa tylko uszyli grę w kilku lokacjach. Gra toczyła się na szynach ale mimo to było kilka możliwości jej przejścia więc nie było to żadnym minusem. Jest też dużo możliwości jak potencjalnie można wytłumaczyć i jak w ogóle mogła by wyglądać ta gra, bo największą wadą throwbacka i w zasadzie głównym problemem z tego co widzę jest jego mocne niedookreślenie. Graficznie jest spoko, jak z jazdą to nie wiem ale pewnie też ok. Ale nijak nie wiadomo co to ma konkretnie być :D Co do tego systemu zadań - bez fabuły i szczątkowych zarysów zadań raczej nie podchodź do pisania. Dlatego że zawsze jest tak, że trzeba dopasować rozgrywkę do zadań albo zadania do rozgrywki. I może się okazać że będzie albo prymitywnie i nudno albo w scenariuszu będą jakieś super pomysły na rozgrywkę ale do ich zaimplementowania potrzeba by było przepisać cały system bo nie uwzględniłeś na początku pisania jakiegoś detalu ;) Projekt jest ambitny, ma potencjał i w zasadzie wygląda dobrze. Tylko wszystko ciągnie się tak długo, moim zdaniem dlatego że kuleje temat projektowania(bo obstawiam że nie ma żadnego game design document?), niby wiadomo że robisz grę ale tak konkretnie co trzeba zrobić to już nie wiadomo.

Awatar użytkownika
Anarchy97
Administrator
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2010, o 20:19
Lokalizacja: PL
    Windows 10 Firefox
Kontakt:

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Anarchy97 »

Wiesz, zasadniczo to z możliwościami zadań to... nie mam zbyt wielu możliwości ;) będą tylko takie, jakie wiem, że dam radę zakodzić ;)

Więc napisanie skryptu do odtwarzania przebiegu misji przez grę nie uważam, żeby było niepotrzebnym działaniem na wyrost. Bo i tak będzie to trzeba zrobić - skoro od samego początku plan jest taki, że gra ma być fabularna. Niezależnie od tego, co w tej historii będzie się miało wydarzyć to podłoże skryptowe jest konieczne. I pracochłonne. Więc "nie ma czasu tracić czasu". Za same misje się oczywiście nie zabieram na ten moment, z przyczyny którą wymieniłeś - nie wiem jak będą wyglądały. Z resztą tak jak pisałem w poprzednim poście - w kierunku fabuły już zacząłem poszukiwania osoby, która by coś spójnego wymyśliła, na razie bezskutecznie, ale może coś się niedługo wykluje, dam znać. W ten czas i tak mam masę innej roboty przy grze. Co do tych cieniowań - nie mam na nie niestety wpływu, zdaje się, że w Blitzie coś kiedyś działałeś, to może pamiętasz, że tam format .3ds jest zupełnie poza kontrolą... przy imporcie łyka tylko trójkąty i mapowanie tekstur. Alternatywą jest format .X ale wtedy sam model mapy waży (w TEJ CHWILI kiedy na dobrą sprawę nawet nie jest porządnie zaczęta) około 25MB - sporo. Druga alternatywa to format .b3d, na który nie mogę sobie pozwolić z innej przyczyny - kompatybilność z edytorami grafiki 3D - a właściwie tylko z jednym czyli Blenderem (hehe). Problem leży w tym, że razem z plikiem 3ds Blitz nie wciąga takich właściwości jak np. ostrość krawędzi - a to główny winowajca kiepskiego cieniowania. Na twoim zaznaczeniu właściwie większym problemem jest moim zdaniem coś innego, czyli przezroczystość textury - na przełomie pixela przezroczystego i nieprzezroczystego (tam, gdzie są "stany nieustalone" że tak to nazwę) wyłazi kolor maski - jedna opcja (którą na pewno zrobię, ale na razie to odwlekam, bo to rzecz którą lepiej zrobić na sam koniec - żeby nie robić dwa razy) to usunięcie tych "stanów nieustalonych" i wtedy liście niestety będą schodkowate, ale za to bez białych/czarnych/różowych śmieci na obwodzie. Serio - przez te lata sprawdzałem wszystkie możliwości, żeby dało się kwestie tej przezroczystości tekstur rozwiązać, bezskutecznie. Jedyna droga to maskowanie kolorów w samej grze - czyli tekstura bez alphy z np różową maską (tak jak się 20 lat temu robiło) i usunięcie maski przez grę. W tej sytuacji gra traci modowalność, bo stworzenie mapy z przezroczystymi teksturami z poziomu edytora grafiki 3D staje się niemożliwe - a więc tracimy jedyną przewagę przedpotopowego Blitza nad np. unity. Druga opcja to wymodelowanie drzew bez liści :D i tym samym nieużywanie przezroczystych tekstur, które są problematyczne. W sumie lubię jesień.

Pozdro.
Obrazek
Obrazek
Konto zablokowane przez administratora.

Awatar użytkownika
Żuber
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 mar 2019, o 13:53
    Windows 7 Chrome

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Żuber »

No nie wiem, z tego co kojarzę to jeszcze żadnej grze takie podejście nie wyszło jeszcze na dobre :D pamiętam że w gothicu 3 technologia powstawała swoją drogą a zadania na papierze i finalnie wyszło że zadania w większości były typu ,, przynieś mi 20 czegoś". Co prawda jest to zupełnie inny gatunek ale myślę że to jednak aktualne. No tak czy inaczej, myślę że przynajmniej spisanie tak dokładnie i rzetelnie tego dokumentu, przemyślenie czym ma być ta gra jest najważniejsze jeśli chcesz pchnąć to do przodu.
Co do tych formatów - nie wiem na czym tam działasz ale olej wszystko i ogarnij blendera, działaj w formacie b3d. Zdaje się że to jest dedykowany pod blitza format więc z założenia powinien najlepiej radzić sobie z tym silnikiem. Miałem w zeszłym roku przez chwilę przygodę z blitzem i pamiętam że był jakieś akcje z teksturami w .3ds a .b3d odpalał wszystko bez problemu. Poza tym, blender to świetny soft z masą mega przydatnych opcji. Kto nie korzysta ten trąba XD To z czym trzeba się pier*lić w wingsie czy zmodzie blender ogarnia w 2 kliknięcia.
Sorka za brzydkie określenie :)

Awatar użytkownika
Anarchy97
Administrator
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2010, o 20:19
Lokalizacja: PL
    Windows 10 Firefox
Kontakt:

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Anarchy97 »

Wiem, że lubisz blendera, ale ja mam o nim trochę odmienne zdanie. I kolejny raz powtórzę - przez skryptowe podłoże rozumiem coś uniwersalnego - serio nie wymuszającego w żaden sposób tego co finalnie będzie się tam działo. Po prostu coś, co i tak muszę zrobić tak czy inaczej, prędzej czy później. Pewnie Unity oferuje różne takie narzędzia na starcie, ale tutaj sytuacja wygląda trochę inaczej. Poza tym spisanie "czym ma być Throwback" i tak nie rozwieje mi ani trochę wątpliwości, jak ta fabuła miałaby wyglądać. Jak słusznie zauważyłeś 90% rzeczy robię sam (może to źle, może to dobrze, a może tak średnio bym powiedział) i dlatego spisywanie czegoś takiego niekoniecznie mi w czymkolwiek pomoże, bo jak czegoś nie mam w głowie, to na papierze też tego raczej nie będę miał.

A co do formatu b3d - owszem jest natywny dla Blitza - ale ja od początku chciałem zrobić "otwartą" grę (tak wiem, trochę już nie te czasy, coś takiego pewnie byłoby świetnym pomysłem na rynek freewareowych samochodówek w czasach świetności maluchsima2, ale i tak zaryzykuję) w której niekompatybilny z niczym format nie będzie w niczym bruździł. Pewnie i tak do Throwbackowego freerida nie doczekamy się tutaj nigdy takiego ruchu w modyfikacjach jak w maluchsimach, o ile w ogóle jakiegokolwiek, bo jest na to jakieś 10 lat za późno xD Teraz od gier chyba oczekuje się trochę innej formy rozrywki, ale ja tego rynku kompletnie nie znam, choć staram się ostatnio nadrabiać zaległości. Ale niech już to założenie zostanie. Suma sumarum - jedziemy na DirectX 7, więc może na te ułomności .3ds możemy przymknąć trochę oko? ;)

Tymczasem pochyliłem się trochę nad światełkiem i efektami 2D:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Konto zablokowane przez administratora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie”